Klienci występują o sądowe zabezpieczenie ich roszczeń przeciwko Cinkciarz.pl
Na od początku października 2024 klienci fintechu Cinkciarz.pl zaczęli mieć problemy z realizacją usług. Od kilku tygodni Cinkciarz.pl informuje w komunikatach na stronie internetowej, że z przyczyn technicznych nie działają niektóre usługi – karty wielowalutowe, przekazy pieniężne oraz płatności oraz że należy się liczyć z opóźnieniami z realizacją usługi wymiany walut.
Klienci Cinkciarz.pl nie mogą skutecznie przelać własnych środków z portfela na swoje rachunki bankowe. Zlecenia od kilku tygodni mają status „w realizacji”, a jedynie część klientów otrzymuje środki jednak z opóźnieniem sięgającym 3-4 tygodni. Nie pomagają samodzielne reklamacje klientów wysyłane do Cinkciarz.pl, jak również praktycznie nie jest możliwe skontaktowanie się za pośrednictwem dedykowanego numeru telefonu.
Opisane problemy są związane jednogłośną decyzją Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 2 października 2024 r. o wycofaniu licencji na świadczenie usług płatniczych przez Conotoxia sp. z o.o. (spóła z grupy kantoru Cinkciarz.pl).
W dniu 28 października 2024 r. do siedziby spółki wkroczyło CBŚP oraz policjanci zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości wykonując zadania na zlecenie Prokuratury Regionalnej.
W naszej ocenie klienci powinni poważnie rozważyć podjęcie natychmiastowych działań w celu zabezpieczenia i następnie odzyskania środków. Dla naszych klientów przygotowujemy – jeszcze przed złożeniem pozwu – wnioski do sądu o udzielenie zabezpieczenia roszczeń poprzez zajęcie środków na rachunkach bankowych Cinkciarz.pl. Sąd ma 7 dni na rozpoznanie tego wniosku – to znacznie krócej niż czas oczekiwania na sam przelew. Po wydaniu postanowienia komornik sądowy zajmie rachunek spółki i zabezpieczy środki do czasu ich zwrotu przez Cinkciarz.pl lub do czasu zasądzenia ich przez sąd.
Kancelaria KJKS oferuje pomoc pokrzywdzonym klientom portalu Cinkciarz.pl.